大概在昨天的時候消息傳出Summit會在9/26公佈電影原聲帶的完整歌單,

還宣布了第一首主打歌曲將會是由歌手Bruno Mars的新歌"It Will Rain"。

brunom.jpg    

老實說聽到這個消息我有點納悶...

雖然Bruno Mars的歌還不錯聽,

但對我來說他的音樂太過於主流流行樂,

和一向以另類搖滾、地下樂團/獨立歌手歌曲而大受歡迎的Twilight電影原聲帶系列一點都不搭嘎...

但在聽到歌曲之前我還是先採取保留態度...

 

更何況,

只要你放了Rob的歌在裡面,

我管你其他的是不是放了Justin Bieber的歌!!!

 

"It Will Rain"這首單曲在9/27將於i-tunes獨家開賣~

以下是Billboard 的報導...

Just hours after it was announced that Bruno Mars' "It Will Rain" would be the first single from the "Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1" soundtrack, he was already talking about going to the movie's premiere.

就在Bruno Mars的"It Will Rain"將成為"Twilight Saga:BD Part1"第一首主打歌的消息公佈幾個小時之後,他已經開始談論著要去參加電影的首映會。

"Do I wear a Team Jacob shirt or a Team Edward shirt?," jokes the singer/songwriter. "You know what? I'm Team Bella all day."

「我是該穿Team Jacob還是Team Edward的T恤去?" 這名作曲兼歌手開玩笑的說。「你知道嗎?我其實是Team Bella的。」

Co-written and produced with the Smeezingtons (Mars, Philip Lawrence and Ari Levine), Mars had been working on what would become "It Will Rain" on the road before getting the call to contribute to the soundtrack. He says "after seeing the movie, I thought that it would be a perfect fit."

和 Smeezingtons (Mars, Philip Lawrence and Ari Levine)一起擔任共同製作與創作,Mars在接到歌曲可能會被收錄在電影原聲帶之前就已經開始著手進行錄製這一首。他說「看了電影之後,我覺得這首歌非常適合。」

"It Will Rain" will be released globally on Sept. 27, for sale exclusively via iTunes (save for in the U.K., which will get the song in early November). On Sept. 26, the full tracklist for the Summit/Chop Shop/Atlantic album, due Nov. 8, will be revealed.

"It Will Rain"在9/27將在全球同步發行,只在iTunes獨家販賣(除了UK以外,會在11月初期上市)。在9/26將會公佈電影原聲帶歌曲的完整名單,11/8上市。



Mars says that "the 'Twilight' movies for me (are) a love story. But it's a dark love story. And I think the best way to describe the song is: it's the darker side of love. I think that pretty much sums it up." "It Will Rain" "started off with me and the guitar," Mars says, "and I just had this melody in my head and basically laid it down after I saw the film." Lucky Mars got to see "most of the movie" so he "could catch the vibe and feel where they were going with it." But, he doesn't know (or won't divulge) where the song will be heard in the film itself. "I have no idea! As long as it's not after the credits. I hope it's in a good (scene)!"

Mars說「對我而言Twilight的電影是愛的故事。但是這是很黑暗的一種愛。而我認為這首歌最好的形容就是:愛的黑暗面。我想這就是它的概念。"It Will Rain"一開始只有我和吉他,」他說,「而我幾乎是在電影看完之後就在腦海裡寫下了這一首歌的旋律。」幸運的Mars有機會「幾乎看了整部電影」所以他能「掌握電影裡的氣氛和情感。」但是他不知道(也不會洩漏)這首歌會放在電影的哪一個部份。「我根本不知道!只要不是放在謝幕的最後面就好。我希望是一幕很棒的戲。」


Mars says that "It Will Rain" is intended just for the "Twilight Saga: Breaking Dawn" soundtrack and not for his own on-the-horizon second album. "I personally think if I did this for the 'Twilight' soundtrack, then this is for the 'Twilight' soundtrack," he says. "This is not for my album."

Mars說"It Will Rain"完全是為"Twilight"電影原聲帶而特別寫的,並不會收錄在他自己正在醞釀中的第二張專輯。「我個人認為如果這是我特別為Twilight電影原聲帶做的,那它就是屬於Twilight電影原聲帶的,」他說。「這不是為了我的專輯寫的。」


Could we possibly see a collaboration in the future between Mars and "Twilight" star Robert Pattinson? The latter has been in the news after rumors started swirling about how he was working on his own album. (Turns out, he's not "working on an album right now.") Don't rule it out: "Why not?," Mars says. "I'm down for anyone that wants to work and thinks I can contribute."

我們有機會在未來可以看到Mars和Twilight的男主角Robert Pattinson一起合作嗎?後者在最近有謠言傳出他正在錄製自己的專輯。(結果事實是,「他現在沒有在錄製專輯」)別說不可能。「有何不可?」Mars說。「我絕對願意和認為我可以為他們做點什麼的人工作。」

arrow
arrow

    twilighter77 發表在 痞客邦 留言(8) 人氣()